Kastelen en wadi's - Reisverslag uit Nizwá, Oman van Frank - WaarBenJij.nu Kastelen en wadi's - Reisverslag uit Nizwá, Oman van Frank - WaarBenJij.nu

Kastelen en wadi's

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 Oktober 2013 | Oman, Nizwá

Vandaag was een bijzondere dag. Bijzonder omdat alles wat op de planning stond om te bezoeken daadwerkelijk gevonden werd. Te beginnen met de Al Hootah Cave. Een grottenstelsel met stalactieten en stalagmieten. Maar dat je iets vindt betekent niet dat je er ook daadwerkelijk heen gaat. Het bleek namelijk gesloten vanwege onderhoud.

Snel door naar de volgende bezienswaardigheid, het fort van Bahla. Deze werd op het moment gerestaureerd en de kans zou bestaan dat ook dit gesloten zou zijn. Rn dat bleek natuurlijk het geval. Zo gaat het wel snel, maar zie je minder. Het fort was van buiten ook behoorlijk indrukwekkend!!

Een klein stuk verder staat één van de mooiste kastelen van Oman. Gebouwd in 1600 en nog in prima staat. Indrukwekkend qua bouw en opzet. Sas ziet nu in alles een "murder hole". Boven op uiteraard een ver uitzicht over het indrukwekkende gebergte waar we gisteravond verbleven.

Dan werd het tijd om de eerste wadi door te gaan. Daar de eerdere pogingen gestrand waren moest het er nu van komen. Rn dat lukte. In één keer naar de juiste plek en het was kurkdroog. Wadi's zijn droogleggende rivierbeddingen. Als het regent zijn ze dus niet begaanbaar. Echter nu was het een volle 9 kilometer off road knallen. Hier zijn films van, zie de foto's voor een idee hoe het eruit ziet. Een super ervaring om over ruige wegen langs de rosten te tijden die we gisteren van boven zagen. Na terug gereden te zijn naar de hoofdweg op naar Nizwa. Hier waren we op tijd en lekker even rustig aan gedaan. Indiaas gegeten naar het hotel en slapen.

Morgen vroeg naar de kamelen/geitenmelk en daarna een flinke rit van bijna 300 km. We blijven slapen aan de rand van de woestijn en zaterdag rijden we nog door een wadi rn dan de woestijn in. Tot zondag geen wifi, dus verslagen laten even op zich wachten dan.

• 01 November 2013 - 07:04

Mams:

Goedemorgen beide, nou de foto's met het eten op m'n nuchtere maag mmm. niet zo.en ja soms gaat het wel eens anders dan je bedacht had.indrukwekkend allemaal.een goede reis verder en tot verder verslag.kus van ons